Saturday, March 7, 2020

Homestay Kuantan Murah - 0104645377

Senarai Homestay Di Kuantan 2022

Berikut adalah senarai homestay area bandar Kuantan. Homestay ini adalah untuk kemudahan pengunjung yang mahu menginap di bandar Kuantan dengan harga yang murah dan selesa. 

Lokasi homestay ini juga strategik kerana terletak di dalam bandar Kuantan dan dekat dengan tempat-tempat tumpuan utama seperti hospital HTAA, Stadium Darul Makmur, Pasaraya Kuantan Parade, Masjid Negeri Pahang, Taman Kerang, Padang Bola MPK, Bank-bank tempatan seperti Bank Rakyat, Bank Islam, Maybank.

Selain itu homestay ini juga berdekatan dengan tempat tumpuan pelancong seperti Tanjung Lumpur, Teluk Cempedak, Pantai Sepat, Taman Teruntum dan lain-lain lagi.

1) Homestay Nur Sima 




  • Lokasi : Area Dalam Bandar (Berdekatan Pasaraya Cowboy dan Hospital HTAA Kuantan)
  • Bilik : 3 Bilik Katil Queen
  • Kemudahan yang disediakan : Aircond 2 bilik, Kipas 1 bilik, Televisyen siaran MyTV, Mesin basuh, Mesin Dryer, Seterika, Peti Sejuk, Dapur dan Pinggan mangkuk, Rice Cooker.
  • Harga semalam : RM160
  • Info lanjut klik pada gambar atau KLIK SINI



2) Homestay Zainab




  • Lokasi : Area Dalam Bandar (Berdekatan Pasaraya Cowboy dan Hospital HTAA Kuantan)
  • Bilik : 3 Bilik Katil Queen
  • Kemudahan yang disediakan : Aircond 1 bilik, Kipas 2 bilik, Televisyen siaran MyTV, Mesin basuh, Seterika, Peti Sejuk, Dapur dan Pinggan mangkuk serta Rice Cooker.
  • Harga Semalam : RM160
  • Info lanjut klik pada gambar atau KLIK SINI



3) Homestay Syifa




  • Lokasi : Area Dalam Bandar (Belakang Hospital HTAA Kuantan dan Berdekatan Pasaraya Kuantan Parade dan )
  • Bilik : 4 Bilik  (Katil Queen 3, Katil Single 2)
  • Kemudahan yang disediakan :Aircond 1 bilik, Kipas 2 bilik, Televisyen siaran MyTV, Mesin basuh, Seterika, Peti Sejuk, Dapur dan Pinggan mangkuk serta Rice Cooker.
  • Harga semalam : RM 160
  • Info lanjut klik pada gambar atau KLIK SINI

Untuk Tempahan Sila Hubungi Segera :
(Sila WhatsAp Untuk Respon Segera)


En Amin : 010-4645377
En Amin : 010-4645377
En Amin : 010-4645377

76 comments:

  1. bolehkah seandainya pemohon membuat rayuan

    ReplyDelete
  2. Salam, nak tny kalau saya berumur 31 thn bole ke mohon?

    ReplyDelete
  3. Replies
    1. kalau tak silap saya kena 5A untuk spm baru boleh mohon

      Delete
    2. 5A spm lelaki layak ipg .But kalau perempuan mesti 6A or 7A baru boleh mohon ipg.Sbb ramai Sgt girls

      Delete
  4. Semoga korang semua berjaya. Rezeki Allah Taala

    ReplyDelete
  5. Saya 3B+ 2B 1C 1D
    Brpengalaman mengajar tadika Pasti selama 2 thn...berumur 23thn, boleh ke ntuk memohon??

    ReplyDelete
    Replies
    1. umur kena kurang daripada 20 tahun selepas jun 2020

      Delete
  6. Assalamualaikum sy 4A3B boleh ke nak Mohon

    ReplyDelete
    Replies
    1. IPG kena 5A minimum utk lelaki .But utk perempuan kena 6A /7A spm

      Delete
  7. Syarat kemasukan berapa keredit..saya 3B 2C...adakah layak

    ReplyDelete
  8. Syarat kemasukan berapa keredit..saya 3B 2C...adakah layak

    ReplyDelete
  9. Syarat kemasukan berapa keredit..saya 3B 2C...adakah layak

    ReplyDelete
  10. Alhamdulillah... Saya dpt A yg besaq laa jugak... Tapi kan...surely ipg except taaak klau bi saya dapat D. šŸ„ŗšŸ˜­šŸ˜­

    ReplyDelete
  11. Saya spm 11A 1D d mata pelajaran fiIk

    ReplyDelete
  12. Replies
    1. cuba lah, mungkin ada harapan untuk bidang tesl, matematik, pj or muzik

      Delete
  13. Berapa lamakah tempoh latihan sehingga tamat pengajian?

    ReplyDelete
  14. Kalau result 4a 3b 1c layak x utk mohon ipg.. Ke mmg x boleh mohon lasung

    ReplyDelete
  15. Sye dpt 2a 2b 4c 1d... Boleh ke mohon siap ade sijil sma

    ReplyDelete
  16. Adakah saya perlu beli no. pin upu jugak klau saya hanya nk mohon ipg sahaja dan bukannya UA ? (Saya student matrik yg brbaki lg setahun pengajian di matrik ni )

    ReplyDelete
  17. Kalau nk jadi guru sekolah menengah..masuk ipg jugk ke

    ReplyDelete
  18. ANAK SAYA BERMINAT UNTUK SAMBUNG BELAJAR DI IPG DALAM BIDANG BAHASA ARAB DAN PENDIDIKAN ISLAM.
    ANAK SAYA LEPASAN STAM 2019, MEMILIKI KEPUTUSAN JAYYID JIDDAN.
    MANAKALA SPM 5A 4B 2018.

    ReplyDelete
  19. Saya 10A 1D mata pelajaran Bi lepas tak masuk ipg...mohon penjelasan

    ReplyDelete
  20. Bru nk apply..tgu lama tapi umur pula dh lebih..hmm good luck utk adik-adik..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lulusan diploma pendidikan prasekolah 2013..but now dh umur 32.. too late... I wish I can apply

      Delete
  21. sya 6A tp english sya D,blh tk mohon?

    ReplyDelete
  22. lapasan Stpm dapat PENGEJIANB AM B GEOGRAFI B ICT A

    ReplyDelete
  23. Anak saya telah memperoleh 4A iaitu sbjek BM, BI,MATH, SAINS..Cumanya B+ utk sbjek yg lain.. juga nak cuba mohon..wpun syarat 5A min..mana tahu ada rezeki šŸ¤²

    ReplyDelete
  24. Anak saya pun memperolehi 4A iaitu subjek BM, Sejarah, Metamatik dan p. Islam.. BI nya B+...boleh ke memohon ke lPG. .

    ReplyDelete
  25. Assalamualaikum.
    Boleh saya mohon untuk anak saya baru saja terima result SPM.
    Saya cuba buka website tidak boleh.
    Terima kasih.
    Enail saya jamilahjamie51@gmail.com

    ReplyDelete
  26. Anak saya 7-A dan 1B..Perakuanan..boleh
    mohon ka tuan..

    ReplyDelete
  27. Saya x phm mcm mne nk mohon..perlu no upu atau x

    ReplyDelete
  28. Kalau bi x credit boleh ke .means bi jr yg dpt D . Subjek lain smua dpt b+ and A .so agak2 sy dpt masuk x?

    ReplyDelete
  29. Sy 5A 2B+ 2B 1D
    Boleh reply kt sy punye gmail
    nurliyanaramli20@gmail.com

    ReplyDelete
  30. Sy 5A 2B+ 2B 1D
    Boleh reply kt sy punye gmail
    nurliyanaramli20@gmail.com

    ReplyDelete
  31. Kalau lepasan stpm thn 2019 boleh ke ?

    ReplyDelete
  32. Anak saya dpt 4a3b1c1d.C+ adalah BI
    Boleh ke dia mohon ke ipg..

    ReplyDelete
  33. ank sy 5A dan addmath D, blh ke mohon?

    ReplyDelete
  34. Anak saya dapat 1A+ 4A. A- takde ye hihi. Dia ambik sains tulen so susah la nak dapat banyak A

    ReplyDelete
  35. Salam..blh ke mohon ipg dgn guna result spm 2018

    ReplyDelete
  36. Salam..blh ke mohon ipg dgn guna result spm 2018

    ReplyDelete
  37. Salam..blh ke mohon ipg dgn guna result spm 2018

    ReplyDelete
  38. Diploma pengajian islam dan pendidikan boleh tak mohon ipg...

    ReplyDelete
  39. Wujudkan jqaf dan kpli utk lebih mntap pndidikan serta membantu yg lebih umur dan pengangguran. Syg ilmu2 yg ada.

    ReplyDelete
  40. Boleh ke saya mohon... Result spm sy 6A tapi Bi D... Boleh ke?

    ReplyDelete
  41. Sya 7A 1C+ nk try mohon tp UPU still error ... xde cra lain ke nk mohon?

    ReplyDelete
  42. Sy nak try mohon dgn result sy 1A+ 2A 1A- 3B+ 2B..sbb bnyak yg ckp cuba mohon ipg dgn result ni..jdi sy hrp dpt la

    ReplyDelete
  43. Kalau nak apply guna sijil SMU xboleh ke ?

    ReplyDelete
  44. Boleh ke kita guna sijil SMA kalau nk masuk ipg

    ReplyDelete
  45. Sy 9A 1B 1D..D tu subjek bi..agk ii lyk tak?

    ReplyDelete
  46. saya 5A tapi D bi...boleh buat rayuan x nak masuk

    ReplyDelete
  47. Saya pelajar matrikulasi.. Boleh ke saya mohon

    ReplyDelete
  48. Assalamualaikum mohd Amin, nak mohon ipg untuk tahun ni memalui upu atau laman rasmi pismp 2020 yang di atas tu.. saya keliru. Terima kasih:)

    ReplyDelete